Urheilu on tunteita!

keskiviikko 12. joulukuuta 2018

Pää täynnä r...ä, ei enää

Eilen ja tänään piti olla testeissä Jyväskylässä KiHulla, mutta viime viikolla kiusannut flunssa kiusasi liian pitkään ja jouduttiin siirtämään testit tammikuun alkuun. Ohjelmassa olisi ollut mattotestiä, voimatestiä, askelanalyysiä, hermo-lihasjärjestelmän testiä, keuhkojen testausta, verikoetta ja kaiken kukkuraks inbody-mittaus. Siis Wau! Kaikkea niin huippua dataa omasta kropasta että Wau! Mahtava setti jäi nyt kokematta, mutta onneksi tuo herkkupalanen odottelee sitten tammikuussa. Noin laajoissa testeissä en ole ennen ollut ja edellisestä mattotestistäkin aikaa on kulunut yli 1,5 vuotta.


Flunssa otti kyllä päähän. Ei onneks kuumetta, mutta puolikuntonen olo ja pää täynnä tavaraa. Voi olla että tämä tauti oli kuitenkin hyvästä. Jouduin tosissani miettimään mitä voisin tehdä, että tämmöset tyhmät taudit jäis pois. Pitkään kun olen ollut niin etten ole ihan normaalisti pystynyt harjoittelemaan niin myös ravinto-asioissa olen ollut löysempi. Olen kyllä syönyt terveellisesti puolet päivästä, mutta toinen puolikas on usein ollut liikaa hömppää. Ei ole enää. Olen myös terveellisen ruuan sekä säännöllisen ruokarytmin lisäksi kiinnittänyt enemmän huomiota lisäravinteiden eli vitamiinien saantiin. Normisetti aamulla on D-vitamiini, C-vitamiini ja kulaus Strathia ja illalla sitten kalaöljyt ja magnesium. Ja myös sinkki ja nestemäinen rauta pääsee mua aika ajoin vahvistamaan. Tärkeää on myöskin nyt vahvistaa suoliston hyvinvointia maitohappobakteerien avulla. Jämsän Aito-kauppa on mun "kantapaikka" ja Karoliinalta olen saanut paljon hyviä neuvoja ja opastusta ravintoasioihin.


Mielenkiinnolla odotan miten tämän Ämmän terveenä pysymisen kanssa käy, mutta nyt on "herätty" ja laitettu ravintoasiat oikealle uralle.


 (ps. Vuonna 2015 mut äänestettiin komiiseen Jämsän Ämmien joukkoon, ja siksi saatan kutsua ihteeni Ämmäksi)


(pps. Viikonloppuna maajoukkue-leirille Tampereelle)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti