Urheilu on tunteita!

maanantai 23. syyskuuta 2019

Tuloslistan molemmat päät

Kuten otsikko kertoo niin SM-viikonlopun jälkeen löysin ihteni molemmista päistä tuloslistaa.

Lauantaina voitettiin Suomenmestaruus Mian ja Tian kanssa Nousiaisissa järjestetetyissä SM-viesteissä. Kisattiin "tyttöjen" kanssa oman ikäisissämme eli sarja oli D35. Ens vuonna meillä olisi mahdollisuus hattutemppuun, paineita. : )

Iloiset Suomenmestarit!


Sunnuntaina oli vuorossa SM-sprintti Forssassa. Ja tutuksi tuli tuloslistan alapää, siellä luki: Merja Rantanen Hylätty.

Sorvasin kohtuullisen suunnistussuorituksen ja kävin kyllä kaikkien rastien vieressä, mutta jostain syystä kymmenes rasti ei koskaan iskenyt silmääni kartasta. Kuten alla olevasta kuvasta näkee niin olen mennyt rastin vierestä, mutta en sillä ole leimannut. Muistan että pitkällä 8-9 rastivälillä tein suunnitelmaa tuleville väleille ja tein suunnitelman välille 9-11. Numeroita en tietenkään kahtonut vaan vain rastiväliä. Minun pelastukseni olisi voinut olla se, että ratamestari olisi laittanut Ocad-ohjelmassa pienen valkoisen reunuksen rastinumeroihin (alla esimerkkikuva). Mutta oma moka ja enpä muista aikaisemmin tämmöstä virhettä tehneeni.

Mukavan vaativat sprintit oli Forssaan tehty! Ratamestari oli käyttänyt jonkun verran tekoaitoja ja niitä mä inhoon yli kaiken. Mun ajatus kun ei automaattisesti osaa ajatella, että suoralla kadulla on aita poikittain ja aina ei kovassa vauhdissa näe sitä millin paksuista mustaa viivaa. Nyt tekoaidat ei koitunut mun kohtaloksi, mutta suunnistussuoritukseen ne toi ikävän epävarmuuden tunteen-huomaanko varmasti kaikki reitilläni olevat maastoon oikeasti kuulumattomat aidat. Tekoaitoja käytetään nykyään vähemmän kuin muutama vuosi sitten ja onhan niissä omat hyvätkin puolensa. Tämä olikin hyvä herätys/muistutus mulle- mun tarttee opetella sietämään->hyväksymään->tykkäämään tekoaidoista. Vai tykkäämällä voin välttyä kisaa häiritsevältä epävarmuuden tunteelta. Ja ehkä mun tarttee ruveta opetteleen numeroita: ysin jälkeen tulee kymppi ei 11.

10. rasti oli kohtaloni SM-sprintissä. Vierestä mentiin.
Rastinumeroiden ympärillä ohut valkoinen reunus.
Kisakausi jatkuu tulevana viikonloppuna Sveitsissä. Perjantaina kisataan keskimatkalla, lauantain knock out sprinttiä ja sunnuntaina (normaali) sprintti. Yle näyttää kisat joko Yle Areenassa tai TV2-kanavalla. Pysy mukana!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti